Shakespeare Rómeó És Júlia Film

  1. Shakespeare rómeó és júlia film festival

William Shakespeare műveinek feldolgozásai szinte a világ minden országában láthatóak voltak operett, balett vagy film formájában és a mai napig a műsorukra tűzik a színházak.

Shakespeare rómeó és júlia film festival

shakespeare rómeó és júlia film film 1968 shakespeare rómeó és júlia film film 1996

Meglepő az a merevség, bizalmatlanság, ami gyakran tapasztalható a film iránt. Soha nem értettem, egyesek miért utasítják el az újdonságot; a gondolkodást mozgásba hozó feladatokat. Kollégáim közül is "megbocsátó" mosollyal fordulnak el néhányan a filmtől anélkül, hogy megnéznék akár egyszer is. Lemértem, hogy az osztályok érettségi előtt már nagyobb érdeklődést mutatnak a film iránt, bár bennük is van elutasítás, gyanakvás. Egyik tanítványom szerint a film nem is művészet, a dráma, az igen. Mikor azonban e film jelenetsora elér a benzinkút melletti lövöldözéshez, teljes csend, koncentráció, döbbenet érezhető az osztályban. Már egy pillanatra sem tudják levenni szemüket a látottakról, a lélektani folyamatok hatása alá kerülnek. Amikor a bemondónő a prológus szonettet adja elő a televízióban, még nem mindenki érzi, hogy az elhangzottak tragédiát jeleznek. A hetvenkedő fiatalok gúnyolódása, a heves vérmérséklet oktalan fitogtatása a közelgő véres eseményeket sejtetik. A férfias virtuskodás, erőfitogtatás irányítja a Capuletek és Montague-k csatáját.

Hanisné Petró Valéria: A Rómeó és Júlia című dráma és a Romeo + Juliet című film összehasonlítása Nyomtatási nézet Az irodalom határterületei érettségi témakör keretén belül a Rómeó és Júlia Shakespeare-drámát kell összehasonlítani az azonos című (Romeo + Juliet), 1996-ban készült filmmel. Nagyon fontosnak és érdekesnek tartom ezt a feladatot, mert fejleszti a megfigyelőképességet és az elemzőkészséget is. A dráma reneszánsz megfogalmazása és az 1996-os film 20. századi látásmódja sok tekintetben rokonságot mutat, és azt, hogy a téma örök. Aktualitása az emberrel egyidős, és beláthatatlan időkig az lesz, amíg ember él a földön. Szeretet, gyűlölet, szerelem, halál mindig lesz, s ez intenzív érzelmek hatása örökké kiszámíthatatlan. A dráma és feldolgozásai igen sok tanulsággal szolgálnak. A szülői önkény vagy csak a gyerek választásának orientációja ismeretlen irányba vihet életeket. A sajátunkét is, gyermekeinkét is. Diákjaim 2005 óta kaphatják ezt a tételt, azóta követelmény ez a témakör.

A film itt is képes a drámának megfelelő szinten létrehozni a sajátos atmoszférát. Az idill egy pillanat alatt vált át tragédiává, bár a dajka megjelenése a hajnali elválás előtt még némi derűt hoz a szerelmesek szobájába. A Mantovába száműzött Rómeó nem kapja meg a fontos levelet, de barátja Júliáról szóló halálhírét igen. Félreértések, indulatból elkövetett döntések, a méreg megvétele, rohanás szerelmeséhez – a végzetet is ez az elkapkodottság sietteti. Az utolsó helyszín a kripta, vagyis nincs párbaj Parisszal, nem látjuk Tybalt holttestét, kimarad a jelenetből Lőrinc barát, a rendező csak a lényegre összpontosít. A gyönyörű ravatalon fekszik az ártatlan szépség, ide igyekszik Rómeó, csak kettejük utolsó pillanatait látjuk. Lélektanilag talán jobb is így, hiszen valójában ez a lényeg. A festőien látványos és hitelesen eljátszott vég után a fiatalok holttestét elszállítják, s a herceg, akit afroamerikai színész játszik (csakúgy, mint Mercutiot), levonja a tanulságot. A két család a legnagyobb árat fizette meg, ifjú gyermekeiket veszítették el.

Gyönyörű képek, nagyszerű sztárparádé (bizonyítva, hogy a brit és az amerikai filmgyártás megengedheti magának azt a luxust – ha akarja –, hogy nem kell kompromisszumot kötnie a színészi kvalitás és az ismertség között), és csodálatos humor. Wikimedia Commons Nem utolsó sorban Brannagh megmutatta, hogy Shakespeare humora nem valami avítt kultúrtörténeti érdekesség, hanem élő, a mai napig lehet nevetni rajta, ha tehetséggel nyúlnak hozzá. Emma Thompson tüneményes, Denzel Washington főúri. Egyedül talán Keanu Reeves nem találta a helyét. A filmben láthatunk két meglepetés alakítást is. Michael Keaton Lasponya szerepében teljesen elfeledtette velünk Bat Mant, és a film legnagyobb röhögéseit az ő játéka váltotta ki (négyszer láttam annak idején moziban, és mindannyiszor így volt). Kate Beckinsale pedig olyannyira hihetően szűzies volt az ártatlanul meghurcolt Hero szerepében, senkise gondolta volna, hogy röpke tíz év múlva farkasembereket fog aprítani, és levágja a jobb sorsra érdemes Bill Nighlyt.

  • Shakespeare rómeó és júlia film film előzetes
  • Shakespeare rómeó és júlia film film elemzes
  • Shakespeare rómeó és júlia film sur imdb imdb